آیا اتفاق افتاده که در سرمایه گذاری برای بخش طراحی (design) کسب و کار خود دچار شک و تردید شوید؟ حتما تئوری های متضادی راجع به موثر بودن طراحی شنیده اید... یا اینکه این سوال برایتان پیش آمده که با وجود یک خروار کار دیگر که برای رشد شرکت باید انجام دهید، صرفا سرمایه گذاری برای طراحی، کاری درست و منطقی است؟
تاثیر طراحی خوب بر میزان فروش
این سوالات همگی مهم و با ارزش هستند. ما در عصری زندگی می کنیم که تبلیغات روزبروز هدفمندتر و حرفه ای تر می شوند و تِرِند ها و استایلها به طور روزانه و لحظه ای عوض می شوند. در این مقاله نکاتی خوبی برای ذهن پرسشگر شما نهفته است. پس با ما همراه باشید.
1- یک ادعای اثبات شده : طراحی موجب افزایش فروش می شود.
بدون شک اکثر افراد از ارزش یک طراحی خوب اطلاع دارند. در یک بازار شلوغ جهانی، طراحی خوب به عنوان یک متمایزکننده اصلی در بحث موفقیت کسب و کار مطرح شده است. (پائول هچ، خانه طراحی، دانشگاه النویز)
بین همه شرکت ها و صنایع مختلفی که این روزها در هر نقطه از جهان سربرآورده اند، طراحی خوب موجب تمایز میان اینها می شود. در سال 2005 شورای طراحی، نمونه کارهای شرکت هایی که در بورس اوراق بهادار فایننشیال تایمز معامله می کردند را در یک بازه زمانی 10 ساله بررسی کردند. آنها متوجه شدند شرکت هایی که بر روی طراحی تاکید ویژه داشتند، عملکرد بسیار بهتری نسبت به آنهایی که به بحث طراحی بی اهمیت بودند داشتند. (تقریبا شاخص 100 بورس اوراق بهادار آنها 200 برابر بود).
اعداد اینجا متوقف نمی شوند. اخیرا موقوفه ملی هنرها گزارشی مبنی بر تاثیر طراحی صنعتی بر روی اقتصاد آمریکا منتشر کرد. مطالعات نشان داد که شرکت هایی که از نظر قدرت طراحی پیشرو بودند (مثل اپل، کوکاکولا و نایک) شاخص شاخص S&P 500 را با اختلاف حدود 219% از آن خود کردند)
اصلا... این آمار به ما چه ارتباطی دارد؟
بگذارید یک نتیجه گیری کنیم:
2- طراحی، کسب و کار شما را کاربرپسند می کند.
طراحی یعنی 3 بعد و 5 حس(دنیل ساکس، نویسنده ارشد مجله Fast Company)
از زمانی که خریداران، محصول شما را کشف می کنند تا زمانی که آن را می خرند، طراحی (اگر استاندارد باشد) یک قالیچه جادویی است که کاربر را به سمت محصول شما می کشاند. یک طراحی خوب، شامل طراحی تبلیغات، رابط های کاربری، نحوه نمایش داده، وب سایت، بسته بندی و در درجه آخر خود محصول می باشذ. همه این عناصر به هم بافته شده اند و همگی دست در دست هم باعث می شوند اطلاعاتی که از سمت کسب و کار شما به کاربر می رسد، جذاب و به سادگی و به سرعت قابل فهم باشد. به عبارت دیگر، طراحی، مفاهیم پیچیده را به چیزی باحال، قابل دستیابی، هیجان انگیز و عالی تبدیل می کند. طراحی، از تحریک کردن کاربر به خرید محصول تا هدایت آنها به سمت وب سایت، مشتریان را مرحله به مرحله از پل های سنگی رودخانه عبور می دهد تا در نهایت به مفهوم با ارزشی به نام "وفاداری به برند" برساند.
3- برند شما فراموش نشدنی می شود
طراحی، سفیر پنهان برند شما است.(پائول رند، طراح)
جهت سفارش چاپ کارت ویزیت کلیک کنید.
- ۹۷/۱۱/۰۳