توشه طراح

هر آنچه که یک طراح گرافیک نیاز دارد در اینجا پیدا می شود. جهت سفارش چاپ سی دی، کارت ویزیت، عکس، بروشور و ... به سایت زیر مراجعه کنید: printx.ir

توشه طراح

هر آنچه که یک طراح گرافیک نیاز دارد در اینجا پیدا می شود. جهت سفارش چاپ سی دی، کارت ویزیت، عکس، بروشور و ... به سایت زیر مراجعه کنید: printx.ir

جهت سفارش چاپ سی دی، کارت ویزیت، عکس، بروشور و ... به سایت زیر مراجعه کنید:
printx.ir

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

قبل از مطالعه این مقاله، دو قسمت قبلی را مطالعه بفرمایید:

قسمت 1: قطب نمای تو به کجا اشاره می کند؟

قسمت 2: تحقق بخشیدن به یک رویا


این قسمت، سومین بخش از کتاب Anything you want است.


یک مدل کسب و کار چگونه باید باشد؟

مدل کسب و کار

یک مدل کسب و کار تنها با دو عدد


 مثل همه، من هم نمی دانستم که سرویسی که ارائه می دهم چقدر می ارزد. برای همین به مغازه ضبط محلی در ووداستوک رفتم، جایی که در آن سی دی های موسیقی دان های آن محل در معرض فروش گذاشته شده بود. از مسئول فروش پرسیدم : "چطوری می تونم سی دی هامو اینجا بفروشم؟". جواب داد "شما خودتون قیمت رو تعیین می کنید ما 4 دلارش رو برمی داریم و هر هفته به شما پرداخت می کنیم." من هم رفتم خانه و دقیقا همان جمله را در سایتم نوشتم. بعد فکر کردم اگر من در آنجا کار می کردم به نفعم بود. چرا که برای افزودن یک آلبوم جدید به سایت باید چهل و پنج دقیقه از وقتم را صرف می کردم.و برای زمانی که صرف می کردم 25 دلار به ازای هر آلبوم در نظر گرفتم. چند روز بعد، فکر کردم که 35 دلار، همان احساس 25 دلار را در افراد بر می انگیزاند برای همین قیمت را به 35 دلار به ازای هر آلبوم افزایش دادم که باعث شد بتوانم بیشتر تخفیف بدهم و در عین حال سود کنم.


همین! 6 سال بعد، همان دو عدد تبدیل شدند به تنها منبع درامد شرکت: یک مبلغ 35 دلار برای ثبت هر آلبوم و 4 دلار به ازای فروش هر سی دی.


تهیه یک مدل کسب و کار نباید بیش از چند ساعت طول بکشد. بهترین مدل ها، ساده ترین مدل ها هستند. یک نگاه سریع و اجمالی و یک عقل سلیم به شما می گوید که اگر اعداد و ارقام منطقی به نظر برسند، مابقی مسائل جزئی و بی اهمیت هستند.

  • ۹۷/۱۱/۱۵
  • خانم دانا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی