توشه طراح

هر آنچه که یک طراح گرافیک نیاز دارد در اینجا پیدا می شود. جهت سفارش چاپ سی دی، کارت ویزیت، عکس، بروشور و ... به سایت زیر مراجعه کنید: printx.ir

توشه طراح

هر آنچه که یک طراح گرافیک نیاز دارد در اینجا پیدا می شود. جهت سفارش چاپ سی دی، کارت ویزیت، عکس، بروشور و ... به سایت زیر مراجعه کنید: printx.ir

جهت سفارش چاپ سی دی، کارت ویزیت، عکس، بروشور و ... به سایت زیر مراجعه کنید:
printx.ir

طبقه بندی موضوعی

۱۵ مطلب در بهمن ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اگر می خواهید پاسخ سوال “چرا چاپ مهم است؟” را بدانید کافی است نگاهی به اطراف خود بیندازید. زندگی ما با چاپ پیوند یافته است به قدری که دیگر برایمان عادی شده است. درواقع اگر به خاطر اختراع ماشین چاپ نبود الان نمی توانستید چیزی که نوشته ام را بخوانید. باور ندارید؟ ادامه مطلب را بخوانید.

توسعه صنعت چاپ

چاپ یکی از نشانه های تمدن ماست، مثل اختراع زبان، استاندارد سازی الفبا و تولید کاغذ. قبل از اینکه یوهانس گوتنبرگ ماشین چاپ را اختراع کند، گسترش محتوای موجود در کتاب ها کاری طاقت فرسا و خسته کننده بود. کتاب ها باید با دست نوشته می شدند. کپی کردن یک کتاب روزها طول می کشید و بسیار ملال آور بود. جایگزین نوشتن با دست، چاپ نقش چوبی بود. در این نوع چاپ برای هر صفحه  یک قطعه از چوب با یک الگوی برجسته حکاکی می شود و بعد به جوهر آغشته و بر روی سطح کاغذ فشار داده می شود. اگر نیاز به تغییر بخشی از متن احساس میشد باید چوب را از نو حکاکی کرد.

 

ماشین چاپ یوهانز گوتنبرگ از این تکنولوژی نشات گرفته است. او ماشین چاپ خود را در سال 1440 اختراع کرد. اختراع او شامل یک الگوی متحرک بود که چاپگر ها می توانستند حروف و علامت ها را به دلخواه خود بچینند. چاپگرها می توانستند از همان حروف و علائم برای نسخه چاپی نیز استفاده کنند تا هزینه چاپ کاهش یابد.

چاپ و ارتباطات جمعی

تا سال 1500 اختراع گوتنبرگ در سرتاسر اروپا گسترش یافت و این عصر جدیدی از ارتباطات جمعی را به دنیا معرفی کرد. این حرکت به دلیل ارائه روش جدیدی برای اشاعه اطلاعات، به تدریج ساختار جامعه را تغییر داد. به طور مثال گوتنبرگ اولین نسخه چاپ شده انجیل را در سال 1455 چاپ کرد و این باعث شد انجیل که تا آن سال فقط در اختیار راهبان و دانشمندان بود در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

چرا جاپ مهم است

جریان نامحدود اطلاعات از مرزهای کشوری و طبقه ای فراتر رفت. چاپ باعث شد سواد مردم طبقه های پایین تر افزایش پیدا کند. دیگر دانش در انحصار مسئولین نخبه و مذهبی قرار نداشت. ایده ها دیگر به روابط معلمی- دانش آموزی محدود نمی شد. چاپ باعث پرورش ایده هایی شد که مخالف جریان اصلی تفکرات بود. چاپ نقش کلیدی در اصطلاحات پروتستانی داشت. چاپ همچنین به انتشار ایده های علمی مخالف عقاید کلیسا کمک بسیاری کرد.

 

نوآوری ها در تکنولوژی چاپ

از آن زمان به بعد نوآوری های فراوانی در صنعت جاپ رخ داده است. در دهه 80، توسعه مداوم رول کاغذ، اثربخشی چاپ را افزایش داده است. این موجب افزایش رسانه چاپ در گردش شد مخصوصا چاپ روزنامه ها و جزوات. که این خود موجب توسعه روزنامه های ارزان قیمت، مجلات، کارت پستالها، بروشورها و سایر ابزارهای تبلیغاتی شد. برای علاقه مندان به خطاطی نیز، صنعت چاپ موجب توسعه فونت های مختلفی شد. اغلب فونت هایی که امروزه استفاده می شود حاصل اختراعات قرن 18 است. الگوهای متحرک تکنولوژی چاپ مبنای ماشین تحریر بود که به نوبه خود منجر به توسعه نرم افزارهای پردازش کلمه و چاپ کامپیوتری شد.

چرا جاپ مهم است

سنجیدن تاثیر چاپ بر روی فرهنگ و جامعه کاری دشوار است. امیدواریم، دلائلی که در بالا ذکر کردیم به سوال “چرا چاپ مهم است” پاسخ دهد. به همین خاطر اگر کسی از شما همین سوال را بپرسد امیدواریم به او بگویید “چرا؟ چون چاپ دنیا را تغییر داد!”

 چاپ سی دی

  • خانم دانا
  • ۰
  • ۰

با ورود به عصر تکنولوژی و انتشار اطلاعات شرکت ها بر روی سایت ها و شبکه های اجتماعی، شاید تصور اینکه داشتن یک بروشور حقیقتا می تواند موثر باشد کمی دشوار است. اما واقعیت این است که این کاغذهای تاشده ی حامل اطلاعات، تاثیر بسزایی در معرفی یک محصول یا سرویس دارند. مثل سمینارها، کنفرانسها و رویدادها، بروشورها می توانند خدمات و محصولات شما را در ذهن مشتری بالقوه ثبت کنند حتی اگر در اطرافشان یک وسیله الکترونیکی (کامپیوتر یا گوشی) موجود نباشد. در اینجا چند نکته مهم در رابطه با طراحی بروشور بیان می کنیم تا بتوانید استفاده موثرتری از آنها داشته باشید.

یک اصل تکراری ولی مهم:

مخاطب خود را بشناسید

نکته اصلی طراحی یک بروشور به صورت موثر، هدف گذاری صحیح است. یعنی باید مخاطبِ درست را هدف بگیرید. فاکتور  سن یا جنسیت نمی تواند دسته بندی مناسبی باشد. به جزئیات بیشتری بها بدهید. مثلا شرکتی که لوازم قلاب دوزی تولید می کند و یا یک سالن زیبایی، ممکن است هردو مخاطب مونث داشته باشند ولی بروشورهای آنها باید بخش های متفاوتی از جامعه زنان را مورد مخاطب خود قرار دهد.

در اغلب موارد برای یافتن مخاطب اصلی خود باید تحقیق کنید. اگر کسب و کار شما سالم باشد و درامد مناسبی داشته باشد می توانید تمرکز برشور و سایر ابزارهای بازاریابی تان را بر روی مشتریان فعلی و افراد مشابه آنها قرار دهید. ولی اگر در پِی رشد و گسترش کسب و کارتان هستید باید یک گام فراتر نهاده و تعداد مشتریان خود را افزایش دهید. بروشور شما نیز باید از این موضوع تاسی بپذیرد.

برای ظاهر بروشور وسواس به خرج دهید

بروشور ابزاری گرافیکی است. از آنجایی که محتوای بروشور مهم است، متن بروشور باید کسب و کار شما را به طرز قانع کننده ای برای مشتری توضیح دهد. به هر حال حتی بهترین محتوا نیز ممکن است ناخوانده بماند اگر بروشور به قدر کافی جذابیت بصری نداشته باشد. اگر کالاهای فیزیکی می فروشید، تصویری از آن را در بروشور درج کنید اما اگر سرویسی  ارائه می دهید، عکس خودتان به همراه یک مشتری (با اجازه خودش) را در بروشور قرار دهید. بروشورتان را با عناصیر مختلف شلوغ نکنید. مقداری فضای سفید برای تنفس بگذارید! اما از آن ور بوم نیفتید و کلا صفحه بروشور را بدون متن قرار ندهید. متن، تصاویر و فضای خالی باید به طور یکپارچه در بروشور قرار داشته باشند تا یک بروشور هماهنگ و یک دست داشته باشید که پیام شرکتتان را بدرستی منتقل کند.

طراحی بروشور

ویژگی منحصر به فرد بروشور، "تا" ی آن است. یاد بگیرید چگونه می توانید از این ویژگی در طراحی بروشور خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید راجع به کاربردهای  یک محصول ویژه اطلاعات مفصل ارائه بدهید می توانید از گِیت فولد (یا تای 6 بخشی) استفاده کنید. روش گیت فولد از دو تای موازی برای ایجاد 6 سطح استفاده می کند. گذاشتن محصول در بخش مرکزی مثل یک نورافکن عمل می کند و محصول را در مرکز توجه قرار می دهد. می توانید اطلاعات مرتبط را اطراف آن بگذاریذ.

گیت فولد

 

بروشور ویراستاری شده و بروز باشد

نیازی به گفتن نیست ولی متن بروشور شما باید عاری از هرگونه خطا باشد. دو بار آن را بخوانید، و بعد دو بارِ دیگر. متن خام بروشور را در یک کشو بگذاریذ و روز بعد آن را بخوانید. فقط دنبال اشتباهات تایپی نباشید بلکه اگر جایی از متن، کسب و کارِ شما را بخوبی نشان نمی دهند آن را ویرایش کنید. علاوه بر این، چک کنید که تصاویر به درستی جانمایی شده باشند، بی کیفیت نباشند و جذابیت کافی را داشته باشند.

طراحی بروشور

بعد از اینکه بروشور از فیلترهای سخت گیرانه شما عبور کرد، به یک فرد دیگر بسپارید تا نگاهی به آن بیندازد. مخصوصا اگر کسب و کار آن فرد به نوعی با شما مرتبط باشد می تواند نکات و ایده های خوبی را به شما پیشنهاد دهد. با این کار حتی می توانید بروشور خود را آزمایش کنید. اگر بروشور تاثیر مثبتی بر دوست شما نداشته باشد، بهتر است در طراحی یا محتوای (یا هردو) بروشور تجدید نظر داشته باشید.

پرینت ایکس گزینه های متنوعی برای چاپ بروشور در اختیاز شما قرار می دهد. کافی است صفحه چاپ بروشور را مطالعه کرده و ثبت سفارش کنید و در اسرع وقت تحویل بگیرید.

  • خانم دانا
  • ۰
  • ۰

گاهی اوقات صاحبان کسب و کار، طراحی کارت ویزیت خودشان را به عهده می گیرند. گرچه طراحی کارت ویزیت کار ساده ای به نظر می رسد، اما افرادی که برای اولین بار به این کار دست می زنند ممکن است در طراحی آن دچار اشتباهاتی شوند. برای اینکه فرایند طراحی کارت ویزیت برای شما قدری ساده تر شود ما این اشتباهات رایج را لیست کردیم.

1- در نظر نگرفتن گستردگی سازمان

آیا یک شرکت بزرگ و گسترده هستید یا صاحب یک کسب و کار کوچک و خرد که فقط تشکیل شده از یک نفر؟ طراحی کارت ویزیت شما تا حد زیادی به گستردگی کسب و کار شما وابسته است. مثلا فریلنسرها می توانند یک کارت ویزیت شخصی طراحی کنند و نام و مشخصات تماس خود را بر روی آن درج کنند. آنها می توانند از هرگونه طرح و رنگ و فونتی که دوست دارند در طراحی خود استفاده کنند. اما شرکت های بزرگ باید کارت را به گونه ای طراحی کنند که با تم اصلی شرکت سازگار باشد و مخاطب با یک نگاه سریع به کارت ویزیت بتواند نوع کسب و کار را تشخیص دهد. برای یک شرکت بزرگ برندیگ باید در تمامی طرح ها لحاظ شود. یعنی برای کارت ویزیت، بروشور، لوگو، سربرگ، سررسید و … از یک تِم مشخص با رنگ و فونت های ثابت استفاده شود. البته این بدین معنا نیست که کارت ویزیت شرکت های بزرگ نمی تواند جذاب و خلاقانه باشد.

2- استفاده از کاغذ های نازک برای چاپ کارت ویزیت

 

هیج گاه برای کارت ویزیت خود کاغذ نازک انتخاب نکنید. معمولا افراد به کارت ویزیت های کاغذی نازک اهمیت زیادی نمی دهند و از دید آنها این نوع کارت ویزیت نشانگر بی ارزش و بی اعتبار بودن کسب و کار است. حتما از کاغذهای استاندارد و ضخیم برای کارت ویزیت خود استفاده کنید. می توانید انواع کارت ویزیت را در این لینک ببینید.

بیشتر بخوانید: 4 ترفند هوشمندانه برای جذب مشتریان بیشتر به وسیله کارت ویزیت

3- استفاده از اشکال کلیشه ای

تا چند سال قبل، یک استاندارد برای چاپ کارت ویزیت در نظر گرفته بودند و همگی می بایست طبق آن استاندارد کارت خود را طراحی می کردند. اما امروزه اشکال متنوعی وجود دارد. مثلا گوشه گرد، شکل برگ، دایره ای، نیم دایره، بیضی، دایره و … با در نظر گرفتن اشکال متنوع برای کارت ویزیت می توانید در میان رقیبانتان بدرخشید و جایگاه خود را در ذهن مخاطب ماندگار کنید. حتی می توانید از کارت ویزیت های تاشو نیز استفاده کنید که در این صورت فضای بیشتری برای طراحی و افزودن جذابیت بصری به کار خود دارید.

4- قرار دادن اطلاعات اضافی

کارت ویزیت به مثابه نقطه ورود به کسب و کار شما است. در واقع کارت ویزیت برای این به وجود آمده که مشتریان بدانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شما باید به کجا مراجعه کنند. کارت ویزیت جای خوبی برای تبلیغ فروش نیست! اطلاعات غیرضروری را از کارت ویزیت حذف کنید. مشخصا شما در کارت ویزیت یک فضای محدود چند سانتی متری دارید و باید به بهترین وجه ممکن این فضا را مدیریت کنید. اگر به یک ابزار بازاریابی برای تبلیغ و اطلاع رسانی کالاها و سرویس های خود نیاز دارید بهتر است از بروشور ، کاتالوگ، پوستر یا چاپ سی دی استفاده کنید.

5- استفاده بیش از اندازه از رنگ

اگر کارت ویزیتی که طراحی کردید بیشتر به رنگین کمان شباهت دارد بهتر است در انتخاب رنگ خود تجدید نظر کنید. علت اصلی استفاده از رنگ، جلب توجه است، نه دفع توجه! استفاده از 2 یا 3 رنگ کافی است.

6- اضافه نکردن شبکه های اجتماعی

شبکه  اجتماعی، پادشاه ارتباطات است. اضافه نکردن اطلاعات شبکه های اجتماعی به کارت ویزیت یک اشتباه بزرگ است.

7- اضافه نکردن لینک سایت

گذاشتن لینک سایت در کارت ویزیت می تواند به طور نا محسوس می تواند افرادی که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر و سریع تر در مورد شما هستند کمک کننده باشد.

 

اگر تمایل دارید تیم طراح حرفه ای پرینت ایکس، طراحی کارت ویزیت شما را به عهده بگیرد به لینک زیر مراجعه کنید:


سفارش طراحی کارت ویزیت

  • خانم دانا
  • ۰
  • ۰

می دانستید مردم کارت ویزیت هایی که به دردشان بخورد را در جایی نگه داری می کنند؟ یکی از راه هایی که شما به عنوان صاحب یک کسب و کار می توانید به نفع خود استفاده کنید همین است. وقتی کارت ویزیت خود را به دیگران می دهید در واقع دارید این فرصت را به آنها می دهید که با شما آشنا شوند و وقتی نیاز به محصولتان داشته باشند با استفاده از راه های ارتباطی که بر روی کارت مشخص است با شما تماس بگیرند. به هرحال، رقیب های شما هم بیکار ننشسته اند. آنها نیز همین اقدامات را برای جذب مشتری بیشتر انجام می دهند. احتمال اینکه مشتری بالقوه شما کارت ویزیت یک کسب و کار دیگر مشابه شما را داشته باشد خیلی بالاست چرا که می توانند برای انتخاب نوع محصول یا سرویس انتخاب های بیشتری داشته باشند. اما این موضوع برای شما خوب نیست. یعنی مشتری هرچقدر گزینه بیشتری برای انتخاب داشته باشد شانس انتخاب شدن شما کمتر می شود.

کاری که می توانید انجام دهید این است که زرنگی کنید و کارت ویزیت خود را به روش های موثر و خلاقانه پخش کنید. اگر نکاتی که در ادامه مطرح می کنیم را در استراتژی بازاریابی خود به کار بگیرید مطمئنا در رابطه با مشتریان آتی می توانید بهتر عمل کنید و تاثیرگذاری بالاتری داشته باشید. در زیر 4 ترفند هوشمندانه برای جذب مشتریان بیشتر به وسیله کارت ویزیت را میخوانید:

businesscard

کارت ویزیت و رزومه خود را به مشتریان بالقوه پست یا ایمیل کنید.

در سایت های ثبت مشاغل لیست آدرس های صاحبان کسب و کارها را پیدا کرده و کارت ویزیت به همراه رزومه تان را برایشان بفرستید. البته از آنجایی که همیشه چیزهایی که قابل لمس هستند ارتباط بیشتری با حواس مخاطب دارند بهتر است علاوه بر ارسال ایمیل، کارت ویزیت و رزومه خود را به آدرس فیزیکی آنها نیز ارسال کنید.

کارت ویزیت خود را درون بسته بندی محصول قرار دهید.

یک کارت ویزیت درون بسته بندی محصول قرار دهید و مشتری را تشویق کنید تا محصول شما را به دوستان و همکارانشان معرفی کنند و کارت ویزیت را به آنها بدهند. اینجا بحث خدمات با کیفیت برای مشتری مطرح هست. اگر محصولی که به آنها ارائه دهید از کیفیت لازم برخوردار باشد مطمئنا آن را به بقیه معرفی می کند و وقتی کارت ویزیتتان را در داخل پکیج محصول قرار می دهید این کار را برای شان راحت تر می کنید.

از روزهای خاص و مناسبت ها بهره بگیرید

اگر تصمیم گرفتید برای مناسبت های خاص تخفیفی برای محصول خود قرار دهید، یک سری کارت ویزیت مخصوص تخفیف چاپ کنید که کدهای تخفیف بر روی آن قرار داشته باشد. اگر اینکار را در مناسبت های خاص مثل روز پدر، روز مادر، ولادت ها و.. در نظر گرفته اید می توانید کد و طراحی مختص این مناسبت ها را داشته باشید تا ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب داشته باشد.

کارت های تخفیف دار را یک هفته قبل از مناسبت خاص توزیع و پخش کنید و از دریافت کنندگان بخواهید کارتتان را به دوستان و همکارانشان بدهند. همیشه بیش از یک کارت به دیگران بدهید. یکی برای خودشان و چند تا برای دوستان و همکارانشان.

برای مدیریت این تخفیف ها، یک سیستم راه اندازی کنید تا هر کد تخفیف را کنترل کند. در کد تخفیف تاریخ را لحاظ کنید مثلا ماهِ فعلی یا... این کار باعث می شود یک ضرب الاجل برای تخفیف اعمال شود. همچنین خرید به وسیله کد تخفیف را در جایی ثبت کنید تا از خرید مجدد توسط همان کد جلوگیری شود.


 کارت ویزیت خود را در بولتین های عمومی بگذارید

احتمالا در نزدیکی محل کار شما بردهای تبلیغاتی عمومی وجود دارند. معمولا  مدارس، سوپرمارکت ها، مکان های تفریحی، کافی شاپ ها و مراکز اجتماعی معمولا بولتین های مخصوص به خود را دارند. اگر به فرض مثال مخاطب شما دانش آموز هستند، قرار دادن کارت ویزیت در بولتین مدارس شما را به مخاطب هدف خود نزدیک تر میکند.

آماده اید با به کار بستن این نکات، مشتریان زیادی به سمت شما سرازیر شوند؟ به صفحه سفارش کارت ویزیت فوری مراجعه کنید و در کمتر از 24 ساعت کارت ویزیت خود را تحویل بگیرید!


  • خانم دانا
  • ۰
  • ۰

ین بسته رایگان شامل 8 پترن (الگو) یکپارچه با چگالی نقاط مختلف است. از این پترن ها برای طراحی پس زمینه های جذاب و مخاطب پسند به همراه بافت ها و رنگ های مختلف می توان استفاده کرد. در این بسته چند نوع فرمت مختلف موجود است، AI و EPS برای ایلوستراتور، PNG و pattern برای فتوشاپ

 

دانلود رایگان الگوی نقطه

  • خانم دانا
  • ۰
  • ۰

قبل از مطالعه این مقاله، دو قسمت قبلی را مطالعه بفرمایید:

قسمت 1: قطب نمای تو به کجا اشاره می کند؟

قسمت 2: تحقق بخشیدن به یک رویا


این قسمت، سومین بخش از کتاب Anything you want است.


یک مدل کسب و کار چگونه باید باشد؟

مدل کسب و کار

یک مدل کسب و کار تنها با دو عدد


 مثل همه، من هم نمی دانستم که سرویسی که ارائه می دهم چقدر می ارزد. برای همین به مغازه ضبط محلی در ووداستوک رفتم، جایی که در آن سی دی های موسیقی دان های آن محل در معرض فروش گذاشته شده بود. از مسئول فروش پرسیدم : "چطوری می تونم سی دی هامو اینجا بفروشم؟". جواب داد "شما خودتون قیمت رو تعیین می کنید ما 4 دلارش رو برمی داریم و هر هفته به شما پرداخت می کنیم." من هم رفتم خانه و دقیقا همان جمله را در سایتم نوشتم. بعد فکر کردم اگر من در آنجا کار می کردم به نفعم بود. چرا که برای افزودن یک آلبوم جدید به سایت باید چهل و پنج دقیقه از وقتم را صرف می کردم.و برای زمانی که صرف می کردم 25 دلار به ازای هر آلبوم در نظر گرفتم. چند روز بعد، فکر کردم که 35 دلار، همان احساس 25 دلار را در افراد بر می انگیزاند برای همین قیمت را به 35 دلار به ازای هر آلبوم افزایش دادم که باعث شد بتوانم بیشتر تخفیف بدهم و در عین حال سود کنم.


همین! 6 سال بعد، همان دو عدد تبدیل شدند به تنها منبع درامد شرکت: یک مبلغ 35 دلار برای ثبت هر آلبوم و 4 دلار به ازای فروش هر سی دی.


تهیه یک مدل کسب و کار نباید بیش از چند ساعت طول بکشد. بهترین مدل ها، ساده ترین مدل ها هستند. یک نگاه سریع و اجمالی و یک عقل سلیم به شما می گوید که اگر اعداد و ارقام منطقی به نظر برسند، مابقی مسائل جزئی و بی اهمیت هستند.

  • خانم دانا
  • ۰
  • ۰


7- قفسه ای از کارت های تبلیغاتی

اگر کسب و کارتان مربوط به سفر، حذب توریست، رستوران یا هتل است، استفاده از قفسه کارت ها، اگر در مکان های مناسب و استراتژیک قرار داده شود می تواند یک ابزار بازاریابی قوی باشد. قفسه های کارت قیمت چندانی ندارند و می توانید کارت ها را در مکان های مختلف توزیع کنید مثلا در مراکز بازدید مشتریان، اتاق های استراحت، موزه ها، لابی هتل و رستوران.

8- برچسب های ماشین

اگر برندتان آنقدر قدرتمند است که مردم آن را بخشی از زندگی خود می دانند، از چسباندن برچسب های آن بر روی اتوموبیلشان خوشحال می شوند. در غیر این صورت، می توانید برای شروع، یک سری برچسب تبلیغاتی تهیه کرده و بر روی ماشین خود بچسبانید.

9- چاپ تراکت

تراکت ها یکی از ابرازهای تبلیغاتی ارزان و متنوع می باشند. تراکت ها را می توانید بر روی پیشخوان اداره قرار دهید یا بر روی بولتین بورد های مخصوص، یا بر روی دیوار و شیشه بچسبانید، لابلای روزنامه ها بگذارید و یا به طور مستقیم به رهگذران بدهید.

10- افزودنی های پکیج محصول

می توانید پوستر ، بروشور، کاغذهای فروش، کارت ویزیت و یا سایر ابزارهای تبلیغاتی را درون بسته هایی که برای مشتریان می فرستید بگنجانید. این یک روش عالی برای مطلع ساختن مشتریان فعلی از محصولات مرتبط است و هزینه ای نزدیک به صفر دارد.

11-چاپ بروشور

می توانید از چاپ بروشور برای هدف های مختلفی استفاده کنید. می توانید برای توضیح دادن بیشتر راجع به محصول و خدمات در طی تماس های تلفنی یا حضوری مشتری را به سمت بروشور خود ارجاع دهید. حتی می توانید بروشورها را برای مشتریانتان ارسال کنید.

12- مگنت ماشین

مگنت ناشین

مگنت ماشین نسبت به برچسب ارزان تر هستند و ماندگاری کمتری دارند. با چسباندن مگنت ماشین بر روی اتومبیلتان، هرجا که می روید تبلیغ کسب و کارتان را می کنید.


ادامه دارد...


  • خانم دانا
  • ۰
  • ۰

ه دنبال ایده های بازاریابی کم هزینه هستید که کارامد باشد؟ با 6روشی که در زیر مطرح می کنیم می تواند مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کنید. مهم نیست به تازگی یک استارت آپ را راه اندازی کرده باشید یا یک کسب و کار کوچک و جمع و جور داشته باشید، مطمئنا این ایده ها به کار شما خواهند آمد.

1- درنظر گرفتن یک جایزه برای مشتریان وفادار

جایزه دادن به مشتری به خاطر وفادار بودنش یک راه عالی برای افزایش تعداد مشتریان و حفظ مشتریان فعلی است. در ضمن این روش بسیار کم هزینه است. می توانید ابتدا یک کارت ویزیت به عنوان کارت جایزه وفاداری چاپ کنید به طوری که بعد از هر خرید بتوانید به آن مهر بزنید. بعد از اینکه مشتریان به تعداد معینی خرید انجام داده باشند می توانید به آنها یک تخفیف خوب یا یک محصول رایگان هدیه بدهید.

2- چاپ آفست

بازاریابی کم هزینه

اگر در پی تهیه یک رویداد برای ارتقاء کسب و کارتان هستید و یا می خواهید یک محصول یا خدمت جدید را به طور گسترده به دیگران معرفی کنید و از طرف دیگر بودجه محدودی دارید، چاپ آفست بهترین گزینه است. با چاپ آفست می توانید تعداد زیادی پوستر با کیفیت مناسب و بودجه کم پرینت بگیرید.

3- همکاری با دیگران

بازاریابی کم هزینه

با کسب و کارهای دیگری که نوع مخاطبانش با مخاطبان شما یکی است ولی رقابت مستقیم ندارید همکاری کنید. می توانید بروشورهای همدیگر را داخل دفتر یا مغازه یکدیگر بگذارید یا بر روی شیشه اتاق خود نصب کنید. تراکت های یکدیگر را در پکیج هایی که برای مشتریان ارسال می کنید بگذارید. همکاری، موجب گسترش کسب و کارتان می شود زیرا از طریق کانال هایی که مشتریان به آن اعتماد دارند خودتان را معرفی می کنید. این کار نیز با هزینه بسیار اندکی امکان پذیر است. به طور مثال اگر شما در زمینه عکاسی آتلیه ای فعالیت می کنید می توانید به راحتی با آرایشگران لینک بزنید و مشتریان خود را به سوی یکدیگر هدایت کنید.

4- بنر

چاپ بنر یک روش کم هزینه برای معرفی محصول یا خدمات خود به دیگران است. بنرها را در مکان و چهارهای شلوغ، مکان های خرید شلوغ، بیرون مغازه یا دفتر کار و یا حتی نزدیک دفتر کار رقیبان خود نصب یا پخش کنید. چاپ بنر یک روش بازاریابی کم هزینه برای تبلیغ نمایشگاه های بازرگانی یا سایر رویداد هاست.

 

5- مگنت های یخچالی

استفاده از مگنت های یخچالی موجب می شود هربار که افراد از سر گرسنگی یا تشنگی به سراغ یخچال می روند تصویر کسب و کار شما در ذهنشان نقش ببندد. به طور مثال می توانید مگنت تقویم سال 98 را چاپ کنید و زیر آن لوگو و امضای کارِ خودتان را بگذارید. یا اینکه واحد های اندازه گیری مربوط به آشپزخانه را روی مگنت چاپ کنید.

6- کارت ویزیت

کارت ویزیت جزء مواد و لوازم اصلی هر کسب و کاری محسوب می شود. همه انتظار دارند که شما یک کارت ویزیت داشته باشید. کارت ویزیت یک ابزار ساده ولی قدرتمند برای نمایش تمایز میان شما و رقیبانتان است. علاوه بر این، چاپ کارت ویزیت یکی از ارزان ترین و کارامدترین روش های بازاریابی است مخصوصا قالب های رایگان زیادی برای کارت ویزیت وجود دارد که می توانید به راحتی از آنها استفاده کرده و کارت ویزیت اختصاصی خودتان را طراحی کنید.

 

ادامه دارد…

  • خانم دانا
  • ۰
  • ۰

متن زیر بریده ای از کتاب Anything you want است (با تلخیص و تغییر):

قسمت قبلی داستان را اینجا ببینید.

کار توزیع کننده های موسیقی تقریبا غیر قانونی بود. بستن قرارداد برای توزیع موسیقی به اندازه قرارداد ضبط موسیقی جدید دشوار بود. توزیع کننده ها اغلب این خصلت بد را داشتند که هزاران سی دی را دریافت می کردند اما مبلغ آن را _اگر نمی پیچاندند_ سال بعد پرداخت می کردند. خب واضح است در این میان افرادی که جیبشان گنده و پر پول بود همیشه جایگاه اختصاصی ویژه ای داشتند و مابقی ما برای مدت های طولانی باید در صف منتظر می ماندیم. اگر در ماه های اول فروش خوبی نداشته باشید شما را از سیستم پرت می کنند بیرون. البته توزیع کننده ها آدم های خبیثی نبودند بلکه این سیستم بود که مشکل داشت. و من دلم نمی خواست سروکارم با این سیستم باشد. برای همین وقتی فروشگاه آنلاین ضبط موسیقی به من گفت که نمیتواند مستقیما سی دی هایم را بفروشد با خودم گفتم "بیخیال، خودم فروشگاه آنلاینم رو راه می اندازم. مگه چقد سخته؟"


در سال 1997 (1375 شمسی)،‌ هنوز PayPal وجود نداشت. برای همین مجبور شدم یک اکانت فروشنده کارت اعتباری تهیه کنم (چیزی شبیه درگاه اینترنتی به پرداخت ملت!) که برای من 1000 دلار آب می خورد و راه اندازی اش حدود 3 ماه طول می کشید. بانک حتی مجبور شد یک بازرس به محل کارم بفرستد تا مطمئن شود من یک کسب و کار واقعی دارم. بعد،‌ باید یاد می گرفتم که چظور یک سبدخرید آنلاین تهیه کنم (آن موقع ها مثل حالا همه چیز مثل آب خوردن نبود!). من اصلا برنامه نویسی بلد نبودم اما چند مثال از یک کتاب برنامه نویسی کپی کردم که این کار با هزار جور سعی و خطا همراه بود. در نهایت مجبور شدم یک دکمه "همین حالا بخرید" برای سایت خودم خریداری کنم! نخندید،‌آن موقع ها این مسائل خیلی ساده نبودند.

وقتی به یکی از دوستانم گفتم که یک دکمه "همین حالا بخرید" خریداری کردم،‌یکی از آنها گفت "میشه سی دی های من رو هم بفروشی؟" من یک مقدار فکر کردم و بعد گفتم "باشه،‌حتما مشکلی نیست"‌. من فقط قصدم این بود که به او لطفی کرده باشم. چند ساعتی طول کشید تا او را به سیستم خودم اضافه کنم. یک صفحه جداگانه برای فروش سی دی های او در وب سایتم ساختم. بعد دو نفر دیگر از دوستانم همین درخواست را داشتند. و بعد کم کم تماس هایی از غریبه ها می رسید که می گفتند "دوستم دِیو گفته شما میتونید سی دیهامو بفروشید؟" این تماس ها و ایمیل ها ادامه داشت و من به همه جواب مثبت دادم. دو مدیر آنلاین موسیقی که معروف بودند (برایان بِیکر از Gajoob و دیوید هووپر) این موضوع را در لیست ایمیل خود اطلاع رسانی کردند (ازشون ممنونم!) 50 تا موسیقی دان در سایتم ثبت نام کردند. قرار بود اینها فقط یک لطف ساده باشد. من فقط می خواستم برای چند تا از دوستانم کاری کرده باشم. هممم.....

تحقق بخشیدن به یک رویا

تحقق بخشیدن به یک رویا

فروش سی دی های دوستانم وقت زیادی را از من می گرفت. فهمیدم که به طور تصادفی یک کسب و کار راه انداختم! اما من نمیخواستم این کار را کنم. کسب و کار من موسیقی است که در آن بسیار موفقم. و دلم نمی خواست موضوع دیگری مرا از این کار دور کند و حواسم را پرت کند. برای همین ایده ای به ذهنم رسید که باعث می شد این کسب و کار خیلی رشد نکند و من بتوانم به کار موسیقی ام ادامه بدهم. باید کاری می کردم که این کسب و کار در جهت عکس رشد کند یعنی،‌رشد منفی داشته باشد. شروع کردم به نوشتن یک قرارداد. قراردادی که همه افراد ثبت نام کرده در سایتم موظف به اجرای آن هستند. در این قرارداد نوشتم که همه توزیع کنندگان باید:

1- هر هفته مبلغی را پرداخت کنند.

2- نام و آدرس کامل افرادی که سی دی های من را خریدند را به من نشان دهند (چون آنها طرافداران من هستند نه طرفداران توزیع کنندگان!)

3- اگر به اندازه کافی فروش نداشتم من را از سیستم بیرون نیندازند (حتی اگر هر 5 سال یک سی دی بفروشم،‌آن سی دی همیشه در سایت قرار خواهد داشت)

4- جایگاه ها به صورت پولی نباشد(از انصاف به دور است چون افرادی هستند که بضاعت مالی ضعیفی دارند)


همین! این ماموریت من بود. دوستش داشتم. یک سرگرمی با ارزش بود. اسمش را CD Baby گذاشتم و سی دی دوستانم را در آن قرار دادم. آن 4 نکته مثل یک بیانیه ماموریت بود. آن را داخل سایت نوشتم،‌ در هر کنفرانس راجع بهش صحبت می کردم،‌و مطمئن می شدم هرکسی با من کار می کند از آن مطلع است.

نکته کلیدی این جاست که من نمی خواستم یک کسب و کار بزرگ راه بیندازم. می خواستم به خودم نشان بدهم یک در یک دنیای ایده آل،‌ یک کار کوچک چطور باید باشد و چه قوانینی داشته باشد.

شما وقتی یک کسب و کار راه می اندازیم،‌در واقع دارید یک دنیای کوچک درست می کنید که در آن خودتان همه قوانین را کنترل می کنید. این آرمانشهر شما است. وقتی رویای شما برای خودِ شما محقق شود،‌ شاید آن رویای محقق شده فرد دیگری نیز باشد.

 

  • خانم دانا
  • ۰
  • ۰

لیست وظایف روزمره

همه ما این شرایط را تجربه کرده ایم، تا پاسی از شب بیدار مانده و از استرس چالش هایی که فردا با آنها مواجه خواهیم شد، در رختخواب از این پهلو به آن پهلو می شویم و غلت می زنیم. اما اخیرا یک مطالعه نشان داده است که اگر شما فقط پنج دقیقه صرف نوشتن یک لیست وظایف روزمره کنید، به احتمال زیاد سریعتر خوابتان می گیرد.

تقریبا همه در انجام کارهای روزمره شان دچار چالش می شوند. اما بعضی از ماها در یک مرحله قبل از آن دچار مشکل هستیم: اینکه که چه کاری را باید انجام دهیم!

لیست کردن وظایف روزمره، راه حل این مشکل است. لیست وظایف روزمره، یک سیستم سنتی است که در عین سادگی، زیبا هم هست: کارهایی که باید انجام شود را - به ترتیب اولویت - یادداشت کنید، آنها را انجام دهید و سپس یکی یکی بعد از انجام دادنشان روی آن خط بکشید. در این پست 69 قالب لیست وظایف روزمره را به رایگان برای دانلود قرار داریم. امیدوارم یکی از این قالب ها به مذاقتان خوش بیاید و برای نوشتن لیست وظایف روزمره خود از آن استفاده کنید.


لیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمرهلیست وظایف روزمره



سفارش چاپ سی دی

  • خانم دانا