توشه طراح

هر آنچه که یک طراح گرافیک نیاز دارد در اینجا پیدا می شود. جهت سفارش چاپ سی دی، کارت ویزیت، عکس، بروشور و ... به سایت زیر مراجعه کنید: printx.ir

توشه طراح

هر آنچه که یک طراح گرافیک نیاز دارد در اینجا پیدا می شود. جهت سفارش چاپ سی دی، کارت ویزیت، عکس، بروشور و ... به سایت زیر مراجعه کنید: printx.ir

جهت سفارش چاپ سی دی، کارت ویزیت، عکس، بروشور و ... به سایت زیر مراجعه کنید:
printx.ir

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

تا بحال فکر کرده اید که یک جعبه پر از بروشور تبلیغاتی برای کسب و کار شما چه کارهایی می کند؟ رمز اصلی یک کمپین موفق بروشور، استفاده از یک استراتژی مطالعه شده و کارامد در توزیع بروشور است. سایر کارافرینان بروشورهایشان را چطور پخش می کنند؟ اصلا چه نوع بروشوری طراحی می کنند؟ در این مقاله از پرینتکس، برخی از این تاکتیک های تست شده و تجربه شده را با شما به اشتراک می گذاریم.

اصلا چرا باید برای کسب و کار خود بروشور داشته باشیم؟

قبل از صحبت کردن راجع به استراتژی های توزیع بروشور، بیایید راجع به اینکه چرا هر کسب و کار باید بروشور داشته باشد بحث کنیم. 

ایجاد اعتبار

ساخت وب سایت کارِ ساده ای است. تقریبا هرکسی می تواند آن را انجام دهد. البته قصد نداریم ارزش حضور در فضای آنلاین را نادیده بگیریم، ولی علاوه بر حضور در فضای آنلاین، کسب و کارها باید ابزارهای چاپ شده و قابل لمس مثل بروشور داشته باشند تا بتوانند در عرصه رقابت متمایز و با اعتبار جلوه کنند.

دسترسی آسان به اطلاعات

بروشورها تمامی اطلاعات را به طور مستقیم در دستان مشتری قرار می دهند. دیگر مشتریان نیازی ندارند برای شناخت شما به فضای مجازی مراجعه کنند. همه اطلاعاتی که نیاز دارند درست در مقابلشان قرار دارد.غیر معقول است اگر انتظار داشته باشید مردم بعد از استفاده از محصول شما، نام برندتان را در گوگل سرچ کنند. چون در طول روز اولویت های زیادی برای شان پیش می آید و کارهای مهمتری دارند و بنابراین به سادگی برخی کارها را فراموش می کنند. اما وقتی یک نسخه از بروشور شما در اختیار مشتری باشد، شما این شانس را به آنها می دهید که در یک زمان مناسبتر مجدد به محصول شما مراجعه کنند. 

 

جزئیات مهم است

مواردی که در بروشورتان قرار می دهید مهم هستند. سرسری از آن عبور نکنید. برای کارامدتر کردن بروشور، باید متن و محتوای متقاعدکننده ای داشته باشید. نوع محتوا به نوع محصولی که می خواهید بفروشید و نوع محتوایی که مخاطب شما به آن علاقه دارد وابسته است. همچنین باید به ترتیب قرارگیری اطلاعات توجه کنید. به خاطر داشته باشید، احتمالا بروشور شما تا می شود. برخی از متون ممکن است در بخش آخر آن قرار داشته باشد. پیشنهاد می کنم یک تیزر یا قولِ محتوای جذاب روی جلد بروشور بگذارید. باید به خواننده گان خود دلیلی برای باز کردن بروشور بدهید. مثلا اشاره کنید که یک کد تخفیف 30 درصدی داخل بروشور قرار دارد. روش های خلاقانه زیادی برای هیجانی کردن مخاطب وجود دارد. این موارد را با تیم بازاریابی تان هماهنگ کنید و بعد بر روی بروشور خود اعمال کنید.

نکات مهم در طراحی بروشور


تکنیک های توزیع بروشور

بعد از طراحی یک بروشور مناسب نوبت به توزیع آن می رسد. در اینجا به چند تکنیک موثر در توزیع بروشور اشاره می کنیم.


به صورت دستی پخش کنید

فکر می کنم الان بگویید "اَه این چه پیشنهادیه دادی؟؟ مگه دیوونه ام؟" می دانم. می دانم پخش دستی بروشور کاری خسته کننده است و برخی ممکن است بگویند اصلا جواب نمی دهد. اما من به شما اطمینان می دهم که این کار موثر است. اتخاذ یک روش صمیمانه و شخصی در توزیع بروشور خیلی جواب ده است چرا که افراد به سختی می توانند فردی که در حال لبخند زدن به آنها یک بروشور تعارف می کند رد کنند. به مکان های شلوغ و پر رفت و آمد بروید. صدها نفر برای صحبت کردن پیدا می کنید. با دادن بروشور به آنها، یخِ ارتباط را باز کنید. راجع به کسب و کارتان گپ بزنید. با این کار نام برندتان را نیز به زبان ها می اندازید. امتحانش مجانی است!

بروشور را در پکیج ها و بسته بندی محصولی که می فرستید قرار دهید

وقتی سفارش افراد را برای ارسال، بسته بندی می کنید چند عدد بروشور نیز داخل آن بیندازید. با این کار به مشتریان خود چیزی می دهید که می توانند به دوستان و آشنایانشان نیز بدهند.

قرار دادن در مراکز تجاری

در مراکز تجاری می توانید کلی بروشور پیدا کنید. چرا بروشور شما در میان آنها نباشد؟ با هر کسی که مسئول بخش است صحبت کنید و بپرسید که آیا می توانید چند عدد بروشور در آنجا قرار دهید تا اگر کسی علاقه مند بود بتواند شما را پیدا کند؟ 

به نمایشگاه های تجاری بروید

شرکت کنندگان نمایشگاه های تجاری اغلب به دنبال محصول هستند. به خوبی می دانند که هر لحظه ممکن است یک نفر یک بروشور به آنها تعارف کند. در واقع بدشان نمی آید کسی به آنها بروشور بدهد چرا که باعث می شود تمام محصولاتی که دیده اند را به یاد داشته باشند. وقتی افراد تا این حد به دریافت اوراق بازاریابی علاقه مند هستند چرا از این فرصت به سود خود استفاده نکنید؟

در کیوسکهای روزنامه بگذارید

بعضی از کیوسکهای روزنامه فروشی اجازه می دهند که به طور رایگان بروشورهایتان را در معرض دید دیگران قرار دهند. از این فرصت استفاده کنید.


آماده اید که بروشور خود را چاپ کنید؟ بزن بریم

  • ۹۷/۱۲/۰۴
  • خانم دانا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی